Titols i resum a tot arreu

La Secció de Territori i Espai Urbà organitza l'acte:

El redisseny de les xarxes de transport públic: primer pas per dissenyar la ciutat del futur

A càrrec de Salvador Rueda Palenzuela, ecòleg urbà i Doctor Honoris Causa per l´Escola d´Arquitectura Veritas de Costa Rica

 
Volem parlar i proposar millores al Transport públic i abordar els Principis que haurien d’inspirar el disseny d’una nova xarxa. Per començar a fer-ho, ens visita en Salvador Rueda Palenzuela, director de la Fundació Ecologia Urbana i Territorial, ecòleg urbà i Doctor Honoris Causa per l’Escola d´Arquitectura Veritas de Costa Rica, que, entre moltes altres coses, ha concebut un nou  model d’urbanisme. L'Urbanisme Ecosistèmic amb el disseny d’una nova cèl·lula urbana: la Superilla. El model de Superilles aborda la pràctica totalitat dels reptes amb base territorial que avui en dia té la ciutat, i integra en un únic model la major part d’àrees sectorials. I una de les primeres passes per aconseguir-ho és del redisseny de la xarxa d’autobusos, com a una de les peces clau per aconseguir una ciutat més ecològica. 
Salvador Rueda ha inspirat i assessorat nombroses ciutats al món: Barcelona, Lima, Buenos Aires, Quito, Bogota?… i altres grans ciutats de tot el món. Volem que ens aporti les seves reflexions i teories per a la millora del transport públic a Sabadell.
Ens parlarà del redisseny de les xarxes de transport públic com a primer pas per dissenyar la ciutat del futur.
Entenem que hi ha un marge de millora important per optimitzar els serveis actuals  que permetrien millorar la qualitat de l’espai públic, la cohesió i equitat social, l’accessibilitat als sectors d’activitat econòmica, la reducció de trànsit i la pacificació de carrers, la minoració de la contaminació. En definitiva, molta més qualitat de vida a la ciutat.
Després d’aquesta primera ponència que ens pot donar un marc on actuar i obrir la mirada, la Fundació, amb noves activitats, seguirà estudiant la situació que tenim a Sabadell i les possibles millores a fer, optimitzant els recursos que la ciutat ja té. (veure cartell)


Salvador Rueda Palenzuela és ecòleg urbà i Doctor Honoris Causa per l´Escola d´Arquitectura Veritas de Costa Rica. Llicenciat en Ciències biològiques i Psicologia per la Universitat de Barcelona, diplomat en Enginyeria ambiental i en Gestió energètica, s'ha especialitzat en diferents aspectes del medi ambient urbà des d'una perspectiva integral. President de la Fundació Ecologia Urbana i Territorial; fundador i director de l'Agència d'ecologia Urbana de Barcelona 2000/2020. S'ha especialitzat en l'anàlisi i la planificació de sistemes complexos. Ha desenvolupat models d’ocupació i metabolisme urbans amb criteris de sostenibilitat. Ha concebut un nou urbanisme: L'Urbanisme Ecosistèmic i una nova cèl·lula urbana: la superilla, base del model de mobilitat i espai públic i base del model urbanístic de qualsevol sistema urbà. Ha creat un nou diccionari per llegir la ciutat i un instrument de mesura per calcular la complexitat urbana (diversitat de persones jurídiques). Ha dirigit més de 400 projectes urbans i territorials a 144 ciutats del món. És autor dels llibres: Ecologia urbana; Urbanisme Ecosistèmic; Llibre verd de medi ambient urbà; Barcelona, ciutat mediterrània, compacta i complexa. Una visió de futur més sostenible; Certificat de l'Urbanisme Ecosistèmic; Regenerant el Pla Cerdà. De la mançana de Cerdà a la superilla de l'urbanisme ecosistèmic (2020); Carta per a la planificació ecosistèmica de les ciutats i les metròpolis (2021); ha participat a la redacció del llibre 20 anys de L'Agència d'Ecologia Urbana de Barcelona (2022) que resumeix els treballs teoricopràctics que va dirigir durant els 20 anys de l'Agència. Estima la ciutat, però adora caminar per la muntanya. Els seus millors projectes són els quatre fills. 

Dia: dimarts 11 de març de 2025
Hora: 19h
Lloc: Fundació Bosch i Cardellach (carrer d'en Font, 1)
Preu: gratuït
Organitza: Secció de Territori i Espai Urbà

Comparteix

Activitats previstes