Titols i resum a tot arreu
El proper dilluns 20 de gener a les 7 de la tarda, la Secció de Territori i Espai Urbà organitza la taula rodona Impacte al Vallès del nou Pla Urbanístic de l'Àrea Metropolitana. 
Data: 20/01/2020
Hora: 19 : 00
Detalls: Llegir més...
Joventuts Musicals de Sabadell presenten la quarta Didàctica Musical del curs 2019-2020, que tindrà lloc el dimarts 21 de gener a les 7 de la tarda. Organitza Joventuts Musicals de Sabadell conjuntament amb la Fundació Bosch i Cardellach.

El lied és un gènere minoritari però, a més a més, quan les nostres sales el programen sempre es tracta del mateix repertori: lied alemany, mélodie francesa, cançó anglesa... Per què als currículums dels conservatoris no hi ha cançó llatina o iberoamericana? És una qüestió de qualitat o d'hegemonia? Podem posar la perifèria musical, incloent la Península Ibèrica i Llatinoamèrica com a centre? Quins mecanismes tenim per revertir-ho?
La cançó catalana entra en aquesta equació, encara que es pot considerar Catalunya com un nínxol del gènere hegemònic.

En parlarem amb Patricia Caicedo i David Irving, musicòlegs experts en el colonialisme musical, en un debat moderat per Aina Vega.

Veure invitació
Data: 21/01/2020
Hora: 19 : 00
Cost: Gratuït
El proper dimarts 11 de febrer, a les 7 de la tarda, la Dra. Sílvia Carrasco presentarà el resultat del projecte europeu Reducing Early School Leaving in Europe a Sabadell, amb una ponència amb el títol El professorat davant del risc d'abandonament escolar prematur.

L’Abandonament Escolar Prematur (AEP) es considera l’indicador més important del risc d’exclusió social entre la generació jove en el context de la Unió Europea (UE), en ple desenvolupament d’una economia del coneixement i una desaparició creixent de llocs de treball de baixa qualificació. Tot i la important reducció dels darrers anys, la taxa d’AEP a Catalunya s’ha estancat al 18%, coincidint amb la mitjana de l’Estat, i és la més alta de la UE. El projecte RESL.eu (Programa Marc Unió Europea, 2013-2018) ens ha permès obtenir una radiografia acurada dels factors de risc/protecció que porten l’alumnat a l’AEP en diferents sistemes educatius i contextos escolars, com és el cas de Catalunya. En aquesta ocasió ens centrarem en les percepcions i les perspectives del professorat a partir de l’enquesta RESL.eu que van respondre 700 professors i professores de 35 centres del Vallès Occidental i del Maresme, i en les entrevistes i grups focals de l’estudi de cas desenvolupat a 30 centres de Sabadell (Diputació de Barcelona i Ajuntament de Sabadell, 2016-2018). La conferència presentarà resultats i reflexionarà al voltant dels següents interrogants: Què entén el professorat per AEP? A quins factors atribueix el professorat el risc d’AEP i quines eines té a l’abast per a fer-hi front? Quins factors clau ignora i hauria de conèixer? Quines diferències hi ha entre les perspectives del professorat de diferents països i què en podem aprendre? Com hi poden ajudar les polítiques educatives locals?

 
La Dra. Sílvia Carrasco Pons és professora titular d'Antropologia Social i investigadora principal a la UAB del projecte europeu Reducing Early School Leaving in Europe.



Organitza la Secció de Persones i Comunitat. 

(Veure invitació)