Titular notícies

Estudi i aplicacions de la web social a la gestió empresarial de les pimes de Sabadell

Dimarts 5 Juliol 2016

El passat 5 de juliol es va presentar el projecte Estudi i aplicacions de la web social a la gestió empresarial de les pimes de Sabadell, a càrrec de l’equip de recerca del Departament d'Empresa de la UAB. Carme Casablancas, en representació de l'equip, va presentar la metodologia utlitzada, els resultats de les enquestes sobre hàbits de compra i usos de les xarxes socials i les conclusions i recomanacions per a les pimes. (+ info)
 




RESUM DEL PROJECTE

La present recerca analitza el nivell d'adopció, utilitat i aplicació de l'anomenada Web Social en general i de les Xarxes Socials Virtuals en particular, sobre l'estratègia d’activitats empresarials de les PIMES de Sabadell, i en concret per a un sector clau com és el comerç minorista.
 
L'ús d'aquest tipus d'eines 2.0 han facilitat l'aparició de nous mitjans de comunicació en línia i formats comercials especialitzats com ara: establiments de distribució exclusiva online, comunitats virtuals afavorides per marques o símbols publicitaris, i clubs de venda online, que han provocat un increment de les opcions de comunicació i venda tant per a les PIMES, com per als consumidors. 
 
Per tal d'assolir aquests objectius s'ha plantejat un enfocament integrat de metodologia quantitativa (fonamentada en enquestes, tant a consumidors com a PIMES de Sabadell) i de metodologia qualitativa (fonamentada en entrevistes personals en profunditat a empresaris de Sabadell).
 
S'ha dut a terme una investigació que es fonamenta en l'anàlisi dels consumidors (prosumidors o consumidors actius a la Xarxa) i la seva interacció amb aquest tipus de mitjans, per tal de comprendre els paràmetres clau del seu comportament i les línies d'actuació. Això pot servir per a donar-nos claus per a l'aplicació de mesures des de l'empresa, i ajudar a definir les potencialitats d'aquestes eines web en la generació del processos de màrqueting de les empreses del sector analitzat. I per tant ajudar a la revitalització e implementació de noves estratègies de màrqueting electrònic.
 

PDF DE LA PRESENTACIÓ DEL DIA 5 DE JULIOL



Projecte desenvolupat entre la Universitat Autònoma de Barcelona, Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell i Fundació Bosch i Cardellach. Amb el suport de l'Institut Ramon Muntaner.


L’acte va ser introduït per la sra. Montserrat Peñarroya, Directora de l’Institut Internacional d’ Investigació de la Societat de la Informació i el Coneixement, amb la ponència titulada L'evolució d'Internet, de la web 1.0 a la 3.0. El paper de les xarxes socials.




 

Últimes Notícies